My Example

PERSONLIG TRÄNING

Våra kroppar är gjorda för att röra på sig och fördelarna med träning är många - både fysiska och psykiska. Att avsätta tid till träning är att investera i sig själv för man får igen det många gånger om.

En av dom saker som är så smidig med just styrketräning är att man kan anpassa träningen enbart efter sina egna förutsättningar och mål, men ibland kan man behöva lite hjälp för att komma igång eller utvecklas.

Personlig träning ska vara just personlig och därför vill jag gärna veta lite om dig innan vi börjar planera din träning så innan det första besöket vill jag gärna att man berättar vad man har för mål med träningen och sen tar vi det därifrån. Ibland händer det att jag direkt inser att jag inte är rätt person för en klient och då rekommenderar jag hellre vidare, både för att klienten ska få den bästa hjälpen och även för att jag ska kunna känna att jag gör ett bra jobb och sova gott på nätterna ;-).

Jag jobbar dock främst med att forma och stärka kroppen. Jag fokuserar på övningar och tekniker med direkt fokus på den muskel man jobbar med för tillfället. Du kommer alltså inte behöva stå på en pilatesboll på ett ben och göra hantelpressar ;-D. Du kommer inte heller behöva göra studs och hopp genom hela gymmet samtidigt som du håller tummarna för att inget ska gå sönder. Att hålla sig skadefri är en av dom viktigaste sakerna för att nå och upprätthålla bästa resultat så jag undviker övningar med stor skaderisk.

När du kommer till våra pass så vill jag att du är uppvärmd innan - fem, tio minuter rask promenad på bandet räcker - så vi kan fokusera på styrketräningen den tid vi har. För att du ska få ut det mesta av din träning är det viktigt med rak och tydlig kommunikation - känns något inte bra så säg det så vi kan tänka om och förändra. Du kommer troligen svära innuti ditt huvud, vilja be mig fara och flyga många gånger när vi tränar och jag är van vid onda blickar, men träning ska vara jobbigt och lite lagom plågsamt. Mitt mål som personlig tränare är att du ska få ut något extra av varje pass - du SKA inte orka och du SKA inte gå därifrån och känna att det blivit lättare. I takt med att du utvecklas ska även träningen utvecklas - det är så du får resultat. Jag är där för att hjälpa dig ta dig framåt, inte för att stå med armarna i kors och titta på vad du redan kan.

NYHETER

 

Septembererbjudande - Köp ett kostupplägg och få ett tillfälle Personlig Träning på köpet. Erbjudandet gäller till och med 30/9-2018. Kontakta mig på emma-lee@comhem.se för mer info och bokning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PT Duo - Detta passar om ni är två stycken som har relativt lika utgångsläge och mål. Är ni för olika får ni inte ut lika mycket av passet så då rekommenderar jag enskild träning. Men för er som vill lära er att pressa och pusha varandra är det perfekt. Eller för er som vill ha någon att tävla mot ;-)

 

 

MERITER

Licensierad PT

Licensierad Kostrådgivare

Kost och träning för muskelvolym

Ätstörningar - problem och åtgärder

Antidoping 7,5 HP

Motion för hälsa 7,5 HP

Kost Näring Hälsa 7,5 HP

Mat: Bruk och missbruk 7,5 HP

Näringsfysiologi 7,5 HP

Luciapokalen BF -163, 2012

Luciapokalen BF Vet, 2014

Luciapokalen BF Vet, 2015

Luciapokalen BF Vet, 2016

 

LÄNKAR

Frisk och Fri

Pro Gym

 

Fitness by Emma-Lee

© 2018 Emma-Lee Molander Emma-Lee Molander 070 777 22 12 Email: emma-lee@comhem.se www.emma-lee.se